anthropistikes red

ΕΙΔΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ)

 

Το Μητροπολιτικό Κολλέγιο συνεργάζεται με την Ένωση Ελλήνων Φυσικών για την υλοποίηση του πιστοποιημένου ετήσιου επιμορφωτικού και μοριοδοτούμενου σεμιναρίου για το ακαδημαϊκό έτος 2018-19. 

Γιατί να επιλέξω αυτό το πρόγραμμα;

  Οδηγεί σε Πιστοποιητικό Ετήσιας Εξειδίκευσης στην Ειδική Εκπαίδευση (Ειδική Αγωγή) από κρατικό Πανεπιστήμιο, με μοριοδότηση για ένταξη στους πίνακες αναπληρωτών εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και τριτοβάθμιας.
  Διοργανώνεται σε 5 πόλεις σε όλη την Ελλάδα: Αθήνα, Πειραιά, Θεσσαλονίκη, Λάρισα, Ηράκλειο Κρήτης
  Οργανώνεται με τη συνεργασία της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών
  Σεμινάριο διάρκειας 500 εκπαιδευτικών ωρών
  Ευέλικτο πρόγραμμα μαθημάτων, ιδανικό για εργαζόμενους
  Περιλαμβάνει πρακτική άσκηση σε εξειδικευμένα κέντρα και δημόσιες δομές της ειδικής αγωγής και παρουσίαση σε συνέδριο το καλοκαίρι του 2019

 

 Περιγραφή Προγράμματος  

 

Το πρόγραμμα εστιάζει στην αντιμετώπιση των εμποδίων στην εκπαίδευση και στην υποστήριξη μαθητών με αναπηρία ή/και εκπαιδευτικές ανάγκες, στα πλαίσια της Καθολικής Σχεδίασης ή Σχεδίαση για Όλους που είναι ο συστηματικός τρόπος παροχής εκπαιδευτικών μέσων και υπηρεσιών. Η Καθολική Σχεδίαση είναι το επιστημονικό πλαίσιο της εκπαιδευτικής πρακτικής και περιλαμβάνει εκπαιδευτικά μέσα και υπηρεσίες που είναι άμεσα προσβάσιμα από μαθητές με αναπηρία ή/και εκπαιδευτικές ανάγκες και:

  1. παρέχει ευελιξία στους τρόπους παρουσίασης των εκπαιδευτικών πληροφοριών, στους τρόπους που οι μαθητές αποκρίνονται ή επιδεικνύουν τις γνώσεις και δεξιότητές τους, στους τρόπους εμπλοκής τους στη διαδικασία της μάθησης,
  2. μειώνει τα εμπόδια στη διδασκαλία, παρέχει κατάλληλη υποβοήθηση, διευκολύνσεις και προκλήσεις και υποστηρίζει την επίτευξη υψηλών προσδοκιών για όλους τους μαθητές,
  3. παρέχει Υπηρεσίες Υποστηρικτικών Τεχνολογιών (ΥΤ) που μπορεί να είναι κάθε συσκευή, εξοπλισμός, μέσο ή υλικό και λογισμικό πληροφορικής που χρησιμοποιείται για την επαύξηση, διατήρηση ή βελτίωση της λειτουργικής ικανότητας κάθε μαθητή.

Διάρκεια: 500 ώρες

Δομή: 28% Δια ζώσης διδασκαλία, 27% e-learning, 20% πρακτική άσκηση, 25% υλοποίηση εργασιών και παρουσίαση σε Συνέδριο τον Ιούνιο 2019

 

 Σε ποιους απευθύνεται  

 

Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς, ειδικούς παιδαγωγούς, ειδικό βοηθητικό προσωπικό και όλους τους εμπλεκόμενους στην εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά και σε όσους ενδιαφέρονται να αποκτήσουν τη γνώση και τα εφόδια, τόσο σε θεωρητικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο, ώστε μπορέσουν να ανταποκριθούν με επιτυχία στη συμπερίληψη μαθητών με αναπηρία ή/και εκπαιδευτικές ανάγκες στη γενική εκπαίδευση.

 

 

 Περιεχόμενα προγράμματος 

 

Στο πρόγραμμα θα καλυφθούν θέματα όπως:

   

 

  • Εισαγωγή στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση: Θεωρητικό Πλαίσιο και Δομές
  • Νομοθετικό Πλαίσιο, ΑΠΣ και ΔΕΠΣ Ειδικής Αγωγής
  • Διεπιστημονική Συνεργασία
  • Παιδαγωγική της ένταξης και συμπερίληψη
  • Αναλυτικά Προγράμματα Εκπαίδευσης: θεωρητικές προσεγγίσεις και πρακτικές εφαρμογές
  • Αρχική – Ενδιάμεση και Τελική Αξιολόγηση των μαθητών
  • Διαδικασία Διάγνωσης – Διαφοροδιάγνωσης
  • Διαφοροποιημένη Διδασκαλία
  • Σχεδιασμός και Υλοποίηση Προγραμμάτων πρώιμης παρέμβασης
  • Σύγχρονες Θεωρητικές Προσεγγίσεις στις Μαθησιακές Δυσκολίες
  • Κατηγοροποίηση – Αξιολόγηση – Διάγνωση των ΜΔ
  • Δυσλεξία, Δυσγραφία, Δυσορθογραφία, Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες στην Ανάγνωση
          

 

  • Κατάρτιση και Εφαρμογή Εξατομικευμένων Προγραμμάτων Εκπαίδευσης (ΕΠΕ)
  • Ψυχική Υγεία και Ψυχοπαθολογία
  • Στοιχεία Γενικής, Εξελικτικής, Σχολικής και Κλινικής Ψυχολογίας
  • Νόηση- Νοημοσύνη: Ορισμοί και Έννοιες
  • Συσχέτιση Νοημοσύνης και Μάθησης
  • Εκπαιδευτικές Ανάγκες παιδιών με Νοητική Ανεπάρκεια
  • Συστήματα Ταξινόμησης Νοητικής Ανεπάρκειας
  • Σύνδρομο Down
  • Ψυχοκινητική ανάπτυξη
  • Εγκεφαλική παράλυση
  • Διαταραχές Κινητικότητας
  • Πολυαναπηρίες
  • Εκπαίδευση Παιδιών με Τύφλωση
       

    

 

  • Εκπαίδευση Παιδιών Κώφωση και Τυφλοκώφωση
  • Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος: Αυτισμός: Γνωστικές και Ερμηνευτικές Προσεγγίσεις
  • Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος: Asperger
  • Μοντέλα και Προσεγγίσεις Παρέμβασης στον Αυτισμό
  • Συμπτώματα, Κλινική Εικόνα, Διάγνωση και αντιμετώπιση της ΔΕΠ-Υ
  • Προσαρμογές και διευκολύνσεις με υποστηρικτικές τεχνολογίες
  • Λογισμικά για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση
  • Τεχνικές χρησιμοποίησης των Λογισμικών και των Υποστηρικτικών Τεχνολογιών
  • Συμβουλευτική και Στήριξη Μαθητών
  • Συμβουλευτική και Στήριξη Οικογένειας
  • Οδηγός ανίχνευσης παιδικής κακοποίησης
  • Ειδική παιδαγωγική θεραπευτικής τέχνης
  • Ειδική Αγωγή και Διαδραστικό Θέατρο