Προεκλογικό debate για τον Πειραιά στο Μητροπολιτικό Κολλέγιο

debate1 newsΛίγο πριν ανοίξουν οι κάλπες, το Μητροπολιτικό Κολλέγιο υποδέχτηκε τους υποψήφιους για τη δημαρχία του Δήμου Πειραιά. Στο κατάμεστο από φοιτητές αμφιθέατρο του Campus Πειραιά, παρουσία του προέδρου του Εκπαιδευτικού Ομίλου ΑΚΜΗ κ. Κωνσταντίνου Ροδόπουλου, οι κ.κ. Γιάννης Μώραλης, Νίκος Μπελαβίλας, Νικόλαος Βλαχάκος, Διαμάντω Μανωλάκου και Θανάσης Διαβολάκης άνοιξαν τα χαρτιά τους και έδωσαν μια σαφή εικόνα του τρόπου με τον οποίο σκοπεύουν να διαχειριστούν ζωτικά θέματα που αφορούν όλους όσους έρχονται καθημερινά σε επαφή με την πόλη του Πειραιά. Στη διάρκεια του Debate το οποίο συντόνισε ο Νίκος Χατζηνικολάου και μεταδόθηκε ζωντανά από τον REAL FM 97.5, οι πέντε υποψήφιοι απάντησαν σε κρίσιμες ερωτήσεις των φοιτητών του Μητροπολιτικού Κολλεγίου.

ΑΣΦΑΛΕΙΑ

Για το ζήτημα της εγκληματικότητας, οι υποψήφιοι συμφώνησαν ότι, σε γενικές γραμμές, ο Πειραιάς είναι μια ασφαλής πόλη, χωρίς φαινόμενα βαριάς εγκληματικότητας, αλλά με παραβατικές συμπεριφορές. «Υποχρέωση του κάθε Δημάρχου είναι να πιέζει την κεντρική διοίκηση ώστε να ενισχύει τα αστυνομικά τμήματα. Στην πρόσφατη συνάντηση που είχα με τους δύο διοικητές του Πειραιά έμαθα ότι η αστυνομία δουλεύει με 40% και η τροχαία με 60% κάτω από τις οργανικές τους θέσεις. Χρειαζόμαστε ενίσχυση», πρόσθεσε ο κ. Μώραλης. Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκαν και οι απαντήσεις των υπόλοιπων υποψηφίων, με τον Νίκο Μπελαβίλα να συγκεκριμενοποιεί την «εκτεταμένη παραβατική συμπεριφορά» δίνοντας ως παράδειγμα την φθορά της πόλης από τα γκράφιτι, την κατάληψη των πεζοδρομίων από τις επιχειρήσεις και τα διπλοπαρκαρισμένα αυτοκίνητα. Ο κ. Βλαχάκος ανέδειξε δύο ακόμα ανάγκες: την άμεση επισκευή ή αντικατάσταση των παρόντων αστυνομικών οχημάτων και περισσότερη νυχτερινή φωταγώγηση.

Η κ. Μανωλάκου, ορμώμενη από την επιχειρηματολογία του κ. Χατζηνικολάου, ο οποίος καυτηρίασε το γεγονός ότι μεγάλο μέρος της αστυνομικού σώματος χρησιμοποιείται ως προστασία ιδιωτών βουλευτών, συμφώνησε προσθέτοντας επίσης την υπεράριθμη παρουσία στους κυριακάτικους ποδοσφαιρικούς αγώνες. Ο κ. Διαβολάκης με τη σειρά του υποστήριξε ότι το θέμα αντιμετωπίζεται με τη συμμετοχή των πολιτών. «Όταν μια κοινωνία είναι ελεύθερη, τότε τέτοια φαινόμενα περιορίζονται», είπε.

ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ

Το πρόβλημα της έλλειψης θέσεων στάθμευσης κρίθηκε ομόφωνα άμεσης επέμβασης καθώς υποβαθμίζει σημαντικά την ποιότητα ζωής στην πόλη. «Η παγκόσμια τάση είναι να μειώνονται τα αυτοκίνητα, όχι να βρίσκουμε χώρους για να εξυπηρετούμε τον συνεχώς αυξανόμενο αριθμό τους», επεσήμανε ο κ. Μώραλης, κάτι που, όπως είπε, μπορεί να επιτευχθεί με την ολοκλήρωση τραμ και μετρό, που σύμφωνα με όλους τους υποψηφίους, η «αργοπορημένη ολοκλήρωσή τους» όντως δυσχεραίνει την κυκλοφορία των αυτοκινήτων. Με την ενθάρρυνση της χρήσης των μέσων σταθερής τροχιάς τάχθηκαν σύμφωνος τόσο ο κ. Μπελαβίλας, όσο και οι υπόλοιποι υποψήφιοι. Ο κ. Βλαχάκος συμπλήρωσε επίσης ότι θα διεκδικήσει αναθεώρηση των μονοδρομήσεων, εκμετάλλευση ελεύθερων χώρων ως μόνιμες θέσεις για τα πειραιώτικα ταξί και δημιουργία υπόγειου αυτοκινητόδρομου. Από τη μεριά της, η κ. Μανωλάκου πρότεινε αξιοποίηση παλιών εγκαταλειμμένων εργοστασίων και κτιρίων ως χώρους δωρεάν στάθμευσης, αλλά και τακτική, τοπική συγκοινωνία. «Η αύξηση των δρομολογίων των ΜΜΜ είναι απαραίτητη», συμφώνησε και ο κ. Διαβολάκης.

ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ

Η αποτελεσματική αποκομιδή των σκουπιδιών του αποτελεί ζήτημα δημόσιας υγείας και οι υποψήφιοι κλήθηκαν να προτείνουν λύσεις για τη βελτιστοποίησή του. «Αν και οι Δήμοι έχουν την ευθύνη της αποκομιδής και όχι της διαχείρισης των απορριμμάτων, αναλαμβάνω την ευθύνη ως Δήμαρχος [...] Όντως δουλεύουμε με μειωμένο προσωπικό. Ωστόσο ανανεώθηκαν τα απορριμματοφόρα και υποστηρικτικά μηχανήματα. Γίνεται μια προσπάθεια, σίγουρα θέλει περισσότερο», ανέφερε ο Δήμαρχος κ. Μώραλης. Ο κ. Βλαχάκος τόνισε την έλλειψη νέου σε ηλικία προσωπικού. Επιπλέον, υποστήριξε την αναθεώρηση του ωραρίου κυκλοφορίας των απορριμματοφόρων ώστε να γίνεται πιο αποτελεσματικά η συγκομιδή τους και της επέκτασης του συστήματος ανακύκλωσης, αλλά δεν παρέλειψε να σημειώσει ότι και οι ίδιοι οι πολίτες έχουν ευθύνη της σωστής διαχείρισης των απορριμμάτων. Με την ενίσχυση της ανακύκλωσης συμφώνησε και ο κ. Μπελαβίλας καθώς «θα συμβάλλει στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και στην ελάφρυνση των δημοτικών τελών». Η κ. Μανωλάκου τοποθετήθηκε λέγοντας: «Εμείς προτείνουμε πληρότητα κάδων σε κάθε γειτονιά, συχνή αποκομιδή και μόνιμο και σταθερό προσωπικό». Τέλος, ο κ. Διαβολάκης ανέφερε ότι ο όγκος των σκουπιδιών ενισχύεται και από τις συσκευασίες μέσα στις οποίες πωλούνται τροφές και αντικείμενα καθημερινής χρήσης, συμπληρώνοντας ότι μεγάλο μέρος ευθύνης, άρα και οικονομικής επιβάρυνσης, θα πρέπει να έχουν όσοι παράγουν περισσότερα σκουπίδια όπως οι μεγάλες ιδιωτικές επιχειρήσεις, τα εμπορικά ή καταστήματα εστίασης.

Mε την ολοκλήρωση του debate, οι υποψήφιοι ξεναγήθηκαν στις νέες υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις του Μητροπολιτικού Κολλεγίου και της Ναυτικής Ακαδημίας στον Πειραιά και έλαβαν μία γεύση από τον προσομοιωτή γέφυρας DNV-A 240 της Transas, έναν από τους κορυφαίους προσομοιωτές γέφυρας στον κόσμο.

Δείτε φωτογραφίες από το Debate των 5 υποψηφίων δημάρχων του Πειραιά εδώ: 

debatecandidateslow
DSC0594alow
DSC0593alow
DSC0561alow
DSC0622alow
DSC0562alow
DSC0689dalow
DSC0650alow
DSC0664alow
DSC0668alow