Το διδακτικό προσωπικό της Σχολής Παιδαγωγικών απαρτίζεται από διακεκριμένους καθηγητές, με μεταπτυχιακούς και διδακτορικούς τίτλους σπουδών.

Επιπλέον, διαθέτουν πλούσιο ερευνητικό και συμβουλευτικό έργο, διδακτική εμπειρία σε Πανεπιστήμια της Ελλάδας και του εξωτερικού και επαγγελματική καταξίωση στον τομέα εξειδίκευσης τους. Στην πλειοψηφία τους δραστηριοποιούνται επαγγελματικά σε δομές, φορείς, κλινικά πλαίσια, νοσοκομεία, σχολεία, παιδικούς σταθμούς, νηπιαγωγεία ΜΚΟ, εταιρείες κ.λπ. ως ψυχολόγοι, βρεφονηπιοκόμοι, ειδικοί παιδαγωγοί κ.α. και διαθέτουν πολυετή επαγγελματική εμπειρία στον τομέα τους, ώστε να μπορούν να μεταφέρουν στους φοιτητές τους τις μεθόδους εφαρμογής της θεωρίας στην πράξη.

ΟΛΟΙ ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ

Βασιλείου Μαρία

Η Μαρία Βασιλείου είναι πτυχιούχος του τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών και του τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, στην κατεύθυνση της Λογοτεχνίας. Ολοκλήρωσε το Διατμηματικό Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών «Επικοινωνία και Μουσική Κουλτούρα» του Πανεπιστημίου Αθηνών με ειδίκευση σε ζητήματα Ιδεολογίας, Αισθητικής και Ταυτότητας. Έχει απασχοληθεί ως ερευνήτρια σε ελληνικά και διεθνή ερευνητικά προγράμματα, όπως το πρόγραμμα «Urban Environments in Transition», υπό την αιγίδα του Ιδρύματος Fullbright, και έχει συμμετάσχει σε πανεπιστημιακές ημερίδες. Τον Οκτώβριο του 2015 διοργάνωσε, εκπροσωπώντας τον τομέα Πολιτισμού, Περιβάλλοντος, Τεχνολογικών Εφαρμογών και Επικοινωνίας του τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ, την επιστημονική, πολυτροπική και καλλιτεχνική διημερίδα «Αόρατες Πόλεις», με αφορμή την 30ή επέτειο από τον θάνατο του συγγραφέα Italo Calvino, με τη συμμετοχή πολλών ακαδημαϊκών, εκπροσώπων του πνεύματος και των τεχνών. Είναι Υποψήφια Διδάκτωρ του τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών, όπου ολοκληρώνει την διατριβή της υπό την επίβλεψη του καθηγητή Φιλοσοφίας του Πολιτισμού και Επικοινωνίας, Βασιλείου Καραποστόλη. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εντοπίζονται στο πεδίο των Αστικών Σπουδών, των Πολιτισμικών Σπουδών και της Πολιτικής Φιλοσοφίας. Εντάχθηκε στο δυναμικό του τομέα Παιδαγωγικών του Μητροπολιτικού Κολλεγίου το 2015, όπου διδάσκει Κοινωνική Πολιτική και Μεθοδολογία Έρευνας.

Γάκος Σωτήρης

Ο Γάκος Σωτήρης αποφοίτησε από το τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής του Α.Π.Θ. Είναι υποψήφιος διδάκτωρ Γενικής & Συγκριτικής Γραμματολογίας του τμήματος Φιλολογίας Α.Π.Θ. και έχει παρακολουθήσει το μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Δημιουργική Γραφής στην Εκπαίδευση» του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Έχει διδάξει σε ΚΔΒΜ, Δημοτικά και Γυμνάσια του νομού Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με συλλόγους γονέων, πολιτιστικούς φορείς και μουσεία της Θεσσαλονίκης οργανώνοντας εκπαιδευτικά προγράμματα δημιουργικής γραφής, λέσχες ανάγνωσης, θεατρικά εργαστήρια σε παιδιά και ενήλικες. Έχει δημοσιεύσεις και ανακοινώσεις σε διεθνή και πανελλήνια συνέδρια. Εργάστηκε στο πρόγραμμα ψηφιοποίησης αρχείων και συλλογών στην Κεντρική Βιβλιοθήκη του Α.Π.Θ. Είναι μέλος και έχει προηγούμενη εθελοντική δράση στις ΜΚΟ Citizens in Action και Αντιγόνη. Έχει εκδώσει δυο ποιητικές συλλογές «Επί σκηνής» (2012, εκδ. Ars Poetica) και «Το κρυφτό» (2016, εκδ. Ρώμη), αρθρογραφεί σε λογοτεχνικά περιοδικά, έντυπα και ηλεκτρονικά, και ασχολείται ερασιτεχνικά με το θέατρο και το ραδιόφωνο. Είναι καθηγητής στο Μητροπολιτικό Κολέγιο Θεσσαλονίκης στον τομέα Προσχολικής και Ειδικής Αγωγής και υπέυθυνος πρακτικής άσκησης στον αντίστοιχο τομέα.

Γκοράκη Βικτωρια

Η κα Γκοράκη Βικτωρια είναι Εργοθεραπεύτρια, απόφοιτη του τμήματος Εργοθεραπείας του ΤΕΙ Αθήνας. Οι μεταπτυχιακές της σπουδές (ΜΑ) έγιναν στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης στις ΗΠΑ και τα 3 πρώτα χρόνια κλινικής της δουλειάς είχαν προσανατολισμό στην ψυχική υγεία. Τα επόμενα 12 χρόνια, εξειδικεύτηκε και εργάστηκε με παιδιά προσχολικής ηλικίας με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος, σε εξωτερική δομή του Παιδοψυχιατρικού Νοσοκομείου Αττικής, ενώ την τελευταία 5ετία εργάζεται σε Ειδικό Δημοτικό Σχολείο. Επίσης, έχει διετή διδακτική εμπειρία ως εργαστηριακός συνεργάτης του τμήματος Ε/Θ, στο ΤΕΙ Αθήνας. Εδώ και 18 έτη εποπτεύει φοιτητές Ε/Θ τόσο στην πρακτική τους άσκηση, όσο και στην κλινική άσκηση. Από το 2013 διδάσκει στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα του τμήματος της Ειδικης Αγωγης του Μητροπολιτικου Κολεγιου, το module των Διαταραχων του Αυτιστικου Φάσματος Εκπαιδευτικών παρεμβάσεων και είναι module coordinator & tutor στον τομέα Εργοθεραπείας του Μητροπολιτικού Κολεγίου.

Δημοπούλου Ζωή

Απόφοιτη του τμήματος Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, η Ζωή Δημοπούλου εργάζεται στον χώρο του παιδιού, από το 2004 εθελοντικά και, από το 2008 έως σήμερα, επαγγελματικά. Έχει ολοκληρώσει τις Μεταπτυχιακές της σπουδές στο UCL του Λονδίνου με εξειδίκευση στην Παιγνιώδη Μάθηση και τη Βιωματική Διδασκαλία. Παράλληλα με τη συμμετοχή της στο ακαδημαϊκό δυναμικό του Μητροπολιτικού Κολλεγίου, εργάζεται ως εκπαιδευτικός στην ΑΜΚΕ «Ένα παιδί, ένας κόσμος» από το 2015 και συνεργάζεται με φορείς και οργανισμούς που ασχολούνται με σύγχρονες παιδαγωγικές πρακτικές. Έχει εργαστεί σε περιβάλλοντα τυπικής αλλά και μη τυπικής εκπαίδευσης, σχεδιάζοντας και υλοποιώντας εκπαιδευτικά προγράμματα για παιδιά προσχολικής ηλικίας, σχολικής ηλικίας και ενήλικες.Οι κύριοι τομείς ενδιαφέροντός της είναι οι εναλλακτικές παιδαγωγικές προσεγγίσεις, οι διεργασίες της μάθησης, ο εκδημοκρατισμός του σχολικού πλαισίου, τα ανθρώπινα δικαιώματα και η παιγνιώδης κουλτούρα. Στόχος της είναι η μετατροπή της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε μία ευχάριστη και δημιουργική διαδικασία, τόσο για τους διδάσκοντες, όσο και για τα παιδιά.

Δρ. Αλτανοπούλου Παναγιώτα

Η Δρ. Παναγιώτα Αλτανοπούλου είναι Διδάκτορας του Πανεπιστημίου Πατρών, του Τομέα Θεωρητικής και Εφαρμοσμένης Παιδαγωγικής, του τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής, σε θέματα των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στην Εκπαίδευση. Είναι παιδαγωγός και έχει λάβει μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης στις Επιστήμες Εκπαίδευσης και Αγωγής με ειδίκευση τη Διδακτική Θετικών Επιστημών, Εκπαιδευτικά προγράμματα, Αξιολόγηση και Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (Τ.Π.Ε.) στην Εκπαίδευση. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα άπτονται ζητήματα της Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας, των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στην Εκπαίδευση, της εξ αποστάσεως μάθησης και του Web 2.0. Έχει λάβει μέρος σε ελληνικά και διεθνή συνέδρια, ενώ έχει δημοσιεύσει άρθρα σε έγκριτα διεθνή επιστημονικά περιοδικά του τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας με βάση τη λίστα του Google Scholar, όπως το International Review of Research in Open and Distributed Learning και το Educational Technology & Society. Είναι ακαδημαϊκή υπεύθυνη του τομέα Παιδαγωγικών στο Μητροπολιτικό Κολλέγιο και διδάσκει σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο. Έχει εργαστεί επίσης ως εργαστηριακός συνεργάτης σε προπτυχιακά μαθήματα στο τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία στο Πανεπιστήμιο Πατρών και ως εκπαιδευτικός σε Ι.Ε.Κ.. Στο παρελθόν έχει εργαστεί ως εκπαιδεύτρια στη χρήση νέων τεχνολογιών σε παιδιά και ενήλικες και στο Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο.

Βουρουτζίδου Πολυξένη

Η κα Βουρουτζίδου είναι διδάκτωρ Κοινωνιολογίας του Πανεπιστημίου του Durham του Ηνωμένου Βασιλείου. Έχει Μεταπτυχιακό στην Κοινωνιολογία και την Κοινωνική Έρευνα, από το Πανεπιστήμιο του Newcastle upon Tyne του Ηνωμένου Βασιλείου και Βασικό Πτυχίο στις Εφαρμοσμένες Κοινωνικές Σπουδές. Το ερευνητικό της έργο επικεντρώνεται στην Eιδική Aγωγή και συγκεκριμένα στις Μαθησιακές Δυσκολίες. Έχει εργαστεί εθελοντικά ως μέντορας σε παιδί με κοινωνικά προβλήματα και προβλήματα συμπεριφοράς στο Ηνωμένο Βασίλειο, ως καθηγήτρια Ελληνικής Γλώσσας ως δεύτερης γλώσσας στο εξωτερικό και ως καθηγήτριας Αγγλικών στην Ελλάδα. Σήμερα είναι διδάσκουσα στον τομέα Παιδαγωγικών και Ειδικής Αγωγής στο Μητροπολιτικό Κολλέγιο Θεσσαλονίκης και Υπεύθυνη του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Ειδικής Αγωγής (MA SEN).

Δρ. Γιαμπίλη Δανάη

Η Δρ. Δανάη Γιαμπίλη είναι παιδαγωγός με εξειδίκευση στην εκπαίδευση σε χώρους πολιτισμού. Έχει ολοκληρώσει βασικές σπουδές Φιλολογίας στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και έχει λάβει μεταπτυχιακούς τίτλους από τα Πανεπιστήμια του Λέστερ (University of Leicester) και του Κέμπριτζ (University of Cambridge) στη Μουσειολογία και τα Παιδαγωγικά, αντίστοιχα. Η διδακτορική της διατριβή εκπονήθηκε στο πανεπιστήμιο του Cambridge όπου εστίασε στη συμμετοχικότητα και την ανάδειξη της ελληνικής τοπικής ταυτότητας στην εκπαίδευση. Στο Μητροπολιτικό Κολλέγιο διδάσκει «Μεθοδολογία έρευνας και ποιοτική ανάλυση» στα τμήματα Ψυχολογίας και Παιδαγωγικών. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στη δια βίου μάθηση, την αλληλεπίδραση εκπαίδευσης και πολιτισμού και την ανάπτυξη και ανάδειξη ταυτότητας μέσα από την εκπαιδευτική πράξη. Έχει διδάξει μαθήματα στη Δευτεροβάθμια, την Τριτοβάθμια εκπαίδευση και σε διεθνή Summer Schools. Τα τελευταία χρόνια έχει συνεργαστεί σε ερευνητικά και εκπαιδευτικά προγράμματα με ιδιωτικούς και δημόσιους φορείς στην Ελλάδα και το Εξωτερικό με επίκεντρο τη μεθοδολογία έρευνας και την πολιτισμική εκπαίδευση.

Δρ. Γιαννέλη Παναγιώτα

Η Δρ. Γιαννέλη είναι Διδάκτωρ του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών Ιωαννίνων, με θέμα διατριβής: «Σύγκριση γλωσσικού προφίλ ελληνόφωνου και αλλοδαπού νηπίου». Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος στην Επιστήμη της Εκπαίδευσης με ειδίκευση στις Μαθησιακές Δυσκολίες από το Northern Illinois University, (State University), ΗΠΑ. Απόφοιτος Φιλοσοφικής, Παν/μίου Αθηνών. Εδώ και 22 χρόνια, διδάσκει ως Καθηγήτρια Ελληνικών ως δεύτερη/ ξένη γλώσσα στο Γαλλικό Δημοτικό της Αγίας Παρασκευής (Lycée FrancoHellenique Eugene Delacroix). Ταυτόχρονα διδάσκει στο Μητροπολιτικό Κολλέγιο Αθηνών ως ειδική παιδαγωγός. Έχει διδάξει στο τμήμα Λογοθεραπείας (συνεργασία με Queen Margaret University) τα μαθήματα της Διγλωσσίας και κατάκτησης Ελληνικών ως Δεύτερη Γλώσσα, Ειδικής Αγωγής, των Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών και της ψυχοπαιδαγωγικής επιστήμης. Διδάσκει επίσης στο Μεταπτυχιακό τμήμα Ειδικής Αγωγής το μάθημα «Supporting students with dyslexia» σε συνεργασία με το University of East London. Eίναι επίσης υπεύθυνη της κλινικής πρακτικής των φοιτητών του Μητροπολιτικού Κολλεγίου στην αξιολόγηση και αποκατάσταση ειδικών μαθησιακών δυσκολιών.
Υπήρξε μέλος συγγραφικής ομάδας στο ΚΕΔΑ (Κέντρο Διαπολιτισμικής Αγωγής, Παν/μιο Αθηνών) που συνεργαζόταν στο πρόγραμμα για τους αλλοδαπούς νεοεισερχόμενους μαθητές στις τελευταίες τάξεις του Δημοτικού. Έχει συμμετάσχει ως εισηγήτρια σε πολλαπλά συνέδρια (ελληνικά και διεθνή), βιωματικά σεμινάρια και ημερίδες απευθυνόμενα σε δασκάλους, νηπιαγωγούς και καθηγητές με θέμα την ανίχνευση και αποκατάσταση Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών. Έχει κάνει δημοσιεύσεις σε ελληνόγλωσσα και ξενόγλωσσα επιστημονικά περιοδικά.
Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζονται κυρίως στην διγλωσσία, εκμάθηση και κατάκτηση πρώτης και δεύτερης γλώσσας, Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες, πρώιμη ανίχνευση Μαθησιακών Δυσκολιών, Διγλωσσία και γλωσσικές διαταραχές, σχολική ετοιμότητα, φωνολογική ενημερότητα, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία, διαφοροποιημένη παιδαγωγική. Είναι Αντιπρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Δυσλεξίας. Eξωτερικός επιστημονικός συνεργάτης του ερευνητικού κέντρου Δημόκριτος.

Δρ. Εικοσπεντάκη Καλλιόπη

Η Δρ. Καλλιόπη Εικοσπεντάκη είναι η ακαδημαϊκή υπεύθυνη του τομέα των Παιδαγωγικών, ο οποίος περιλαμβάνει προπτυχιακές σπουδές στους τομείς της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία και της Ειδικής Αγωγής και μεταπτυχιακές σπουδές στην Ειδική Αγωγή. Διδάσκει τα μαθήματα της ¨Μεθοδολογίας Έρευνας¨ (ΒASE & BAECS, MASEN), της Αναπτυξιακής-Γνωστικής Ψυχολογίας και της ¨Ειδικής Αγωγής¨ (ΒASEN.). Είναι Διδάκτωρ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου της Αθήνας. Η Διδακτορική της Διατριβή με τίτλο ¨Η Ανάπτυξη των Γνωστικών και Αναπαραστασιακών Ικανοτήτων των Εκ Γενετής Τυφλών Παιδιών¨, χρηματοδοτήθηκε από τη Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας του Υπουργείου Ανάπτυξης, μέσω του Προγράμματος ΠΕΝΕΔ 2003, Μέτρο 8.3, Δράση 8.3.1. Αποφοίτησε από το τμήμα Μεθοδολογίας, Ιστορίας και Θεωρίας της Επιστήμης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και έχει λάβει Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στη Βασική και Εφαρμοσμένη Γνωσιακή Επιστήμη και στην Ειδική Αγωγή από το ίδιο Πανεπιστήμιο. Έχει εργαστεί ως μετα-διδακτορική ερευνήτρια Α’ στο Εργαστήριο Βασικής και Εφαρμοσμένης Γνωσιακής Επιστήμης, στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, μέσα στα πλαίσια του της Πράξης του Πανεπιστημίου Αθηνών με τίτλο: «ΘΑΛΗΣ – ΕΚΠΑ – Γνωσιακή Επιστήμη: Μηχανισμοί πρόσληψης, οργάνωσης και αναπαράστασης της γνώσης» η οποία εντάσσεται στην Κατηγορία Πράξεων «ΘΑΛΗΣ – Ενίσχυση της έρευνας και της καινοτομίας μέσω προγραμμάτων βασικής και εφαρμοσμένης έρευνας και της προσέλκυσης ερευνητών υψηλού επιπέδου από το εξωτερικό». Από το 2009 έχει συμμετάσχει και στη διδασκαλία του μαθήματος ¨Εισαγωγή στη Ψυχολογία-Γνωστική Ψυχολογία¨ και του μαθήματος ¨Ψυχολογία της Νόησης¨ του τμήματος Μεθοδολογίας, Ιστορίας και Θεωρίας της Επιστήμης και του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Βασικής και Εφαρμοσμένης Γνωσιακής Επιστήμης.

Δρ. Ευθυμιόπουλος Αχιλλέας

O Δρ. Αχιλλέας Ευθυμιόπουλος είναι Διδάκτορας του Πανεπιστημίου Αθηνών, του Τομέα Επιστημών Αγωγής, του Παιδαγωγικού Τμήματος, σε θέματα Παιδαγωγικής, Γνωστικής Ψυχολογίας και Νευροεπιστημών στην Εκπαίδευση. Είναι κάτοχος Μεταπτυχιακού Διπλώματος στην Πληροφορική στην Εκπαίδευση, του Τομέα Μαθηματικών και Πληροφορικής, του Πανεπιστημίου Αθηνών. Επίσης, είναι κάτοχος Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης, στην Οργάνωση και Διοίκηση στην Εκπαίδευση, του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Έχει διδάξει μαθήματα σε προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές του Πανεπιστημίου Αθηνών  με αντικείμενο τις Νέες Ψηφιακές Μορφές Εκπαίδευσης, το Εκπαιδευτικό Λογισμικό, τη Γνωστική Ψυχολογία και τις Νευροεπιστήμες. Επίσης έχει διδάξει σε πολλά επιμορφωτικά σεμινάρια εκπαιδευτικών και γονέων, με αντικείμενο τις Σύγχρονες Θεωρίες Μάθησης, τη Διδακτική μαθημάτων μέσω Διαθεματικότητας και την Ασφαλή Χρήση του Διαδικτύου. Διδάσκει στο Εργαστήριο Κοινωνικής και Πειραματικής Ψυχολογίας, του Παντείου Πανεπιστημίου, ενότητες σχετικές με την Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης και την Οργανωσιακή Ψυχολογία με εξειδίκευση τις Διαπροσωπικές Σχέσεις στο χώρο Εργασίας και την Επαγγελματική Εξουθένωση. Συμμετέχει ως διδάσκων στο Πρόγραμμα «Ακαδημία Πλάτωνα», του Τμήματος Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, του Πανεπιστημίου Αθηνών, με γνωστικό αντικείμενο την Ψηφιακή Τεχνολογία. Είναι καθηγητής του Μητροπολιτικού Κολλεγίου Αθηνών και διδάσκει Οργάνωση και Διοίκηση της Προσχολικής Εκπαίδευσης με εξειδίκευση τη Σχολική Ηγεσία, και τη Διαχείριση Συγκρούσεων. Είναι μέλος του Μητρώου Εκπαιδευτών στην Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης, μέλος στο Μητρώο Εκπαιδευτών Ενηλίκων – Γενική Γραμματεία Δια Βίου Μάθησης, καθώς επίσης εκπαιδευτής του ΚΑΝΕΠ – ΓΣΕΕ και ΛΑΕΚ – ΟΑΕΔ. και μέλος σε επιστημονικές εταιρείες και συλλόγους. Έχει δημοσιεύσει πέντε επιστημονικά βιβλία και έχει συμμετάσχει  με πολλές εισηγήσεις σε πανελλήνια και διεθνή συνέδρια. Είναι μέλος της ερευνητικής ομάδας του Πανεπιστημίου Αθηνών για το Πρόγραμμα Ε.Σ.Π.Α.: «Αξιολόγηση Δομών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης – Διαμόρφωση Ηλεκτρονικής Εφαρμογής διαρκούς παρακολούθησης και αξιολόγησης δομών και κρίσιμων παραμέτρων της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης»

Δρ. Ζάχου Αγγελική

Είναι πτυχιούχος Ελληνικής Φιλολογίας. Παράλληλα με τις προπτυχιακές της σπουδές παρακολούθησε μαθήματα στο Εργαστήριο Ανθρωπολογίας του ΔΠΘ και μετεκπαιδεύτηκε στο Πανεπιστήμιο της Φλωρεντίας. Ακολούθησε μεταπτυχιακές σπουδές στο Πανεπιστήμιο του Essex-Master of Arts in Psycholinguistics and Neurolinguistics με διάκριση στη μεταπτυχιακή της εργασία. Το 2009 εισήχθη κατόπιν εξετάσεων με υποτροφία στο τετραετές διδακτορικό πρόγραμμα Πειραματικής Ψυχολογίας, Γλωσσολογίας και Γνωσιακών Νευροεπιστημών του Παν/μίου Milano-Bicocca και το ολοκλήρωσε το 2013. Για τη διδακτορική της διατριβή, που εκπονήθηκε και στα πλαίσια του ευρωπαϊκού προγράμματος CLAD-Crosslinguistic Language Diagnosis, διερεύνησε συγκριτικά, μέσω της δημιουργίας εξειδικευμένων δοκιμασιών τις ικανότητες γλωσσικής παραγωγής και κατανόησης σε παιδιά με δυσλεξία και ειδική γλωσσική διαταραχή στα ελληνικά και στα ιταλικά. Από το 2001 μέχρι και το 2009 υπήρξε επιστημονική συνεργάτιδα του Κέντρου Ψυχολογικών Μελετών, και έχει ειδικευτεί στη διάγνωση και την αποκατάσταση μαθησιακών δυσκολιών, δυσλεξίας, γλωσσικών διαταραχών, όπως επίσης και στην εφαρμογή ειδικών νευροψυχολογικών τεχνικών αποκατάστασης. Έχει διατελέσει επόπτρια πρακτικής άσκησης ειδικών παιδαγωγών, ψυχολόγων και λογοθεραπευτών, εισηγήτρια σε εκπαιδευτικά σεμινάρια κατάρτισης και έχει αναπτύξει ειδικές δοκιμασίες αξιολόγησης και υλικά αντιμετώπισης ειδικών μαθησιακών και γλωσσικών διαταραχών. Έχει παρακολουθήσει σχολεία εκπαίδευσης για τη γλωσσική και γνωστική ανάπτυξη, είναι συγγραφέας δύο βιβλίων και έχει παρουσιάσει τις έρευνές της σε εθνικά και διεθνή συνέδρια.

Δρ. Καρατζούνη Κυριακή

Η κα Καρατζούνη Κυριακή είναι υποψήφια διδάκτωρ στην Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Δ.Π.Θ. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής με ειδίκευση στη Γλώσσα και στον Πολιτισμό («Γλώσσα και Πολιτισμός: Διδακτικές και Θεωρητικές προσεγγίσεις») του Π.Τ.Δ.Ε. του Δ.Π.Θ. Είναι απόφοιτος φιλοσοφικής σχολής. Διαθέτει εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή και επάρκεια στη γραφή Braille.Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα αφορούν στη Διδασκαλία της Γλώσσας, στον Πολιτισμό και στην Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης. Από το 2002 εργάζεται ως εκπαιδευτικός στον ιδιωτικό τομέα. Στο Μητροπολιτικό κολλέγιο διδάσκει στο τμήμα Προσχολικής Ηλικίας και είναι επιβλέπουσα πτυχιακών εργασιών.

Δρ. Παπαδόπουλος Νικόλαος

Ο Δρ. Νικόλαος Παπαδόπουλος είναι Διδάκτωρ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου της Αθήνας. Η Διδακτορική του Διατριβή με τίτλο «Ατομικοί και Ψυχοκοινωνικοί Παράγοντες που Συνδέονται µε τη Σχολική Αυτοαντίληψη και τη Σχολική Επίδοση Παιδιών Ε’ & Στ’ Δηµοτικού» διερευνά τη σχέση των κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων των παιδιών με τη σχολική τους προσαρμογή.Αποφοίτησε από τη Μαράσλειο Παιδαγωγική Ακαδημία, το 1985. Στη συνέχεια σπούδασε Κοινωνιολογία, Ψυχολογία σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο αποκτώντας άδεια ασκήσεως επαγγέλματος ψυχολόγου. Διαθέτει, επίσης, δίπλωμα ειδίκευσης στην Ειδική Αγωγή. Έχει υπηρετήσει τη δημόσια εκπαίδευση από διάφορες θέσεις (Δάσκαλος, Διευθυντής, Σχολικός Σύμβουλος). Επιπλέον, από το 2003, εργάζεται ως πιστοποιημένος Εκπαιδευτής Εκπαιδευτών Ενηλίκων και Αξιολογητής Εκπαιδευτών Ενηλίκων. Τα επιστημονικά και ερευνητικά του ενδιαφέροντα είναι τα εξής: Ζητήματα Αναπτυξιακής Ψυχολογίας με έμφαση στη προσχολική και σχολική ηλικία, Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, Συμπεριληπτική εκπαίδευση, Προγράμματα ένταξης παιδιών με αναπηρίες στο τυπικό σχολικό περιβάλλον, Ανάπτυξη Κοινωνικών και Συναισθηματικών Δεξιοτήτων (Κοινωνική και Συναισθηματική Αγωγή), Ζητήματα Σχολικής Ψυχολογίας: Αξιολόγηση Μαθησιακών Δυσκολιών και Σχεδιασμός Προγραμμάτων Παρέμβασης, Προβλήματα Συμπεριφοράς στη Σχολική Τάξη και Αντιμετώπιση τους, Ψυχοκοινωνιολογία της σχολικής τάξης, Συμβουλευτική Γονέων.

Δρ. Πλιόγκου Βασιλική

H κα Βασιλική Πλιόγκου είναι Διδάκτωρ Επιστημών Αγωγής της Παιδαγωγικής Σχολής ΑΠΘ.Έχει Πτυχίο Παιδαγωγικής της Σχολής Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Πατρών, ενώ ολοκλήρωσε τις βασικές σπουδές της στο Πανεπιστήμιο της Γάνδης, με υποτροφία του ΙΚΥ, στο Πρόγραμμα: «Δικαιώματα Παιδιών». Έχει Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (MSc) στη: «Συγκριτική Εκπαίδευση και Ανθρώπινα Δικαιώματα» από το ΤΕΑΠΗ του ΕΚΠΑ και του Institute of Education του Πανεπιστημίου του Λονδίνου. Από το 1995 έχει εργαστεί σε διδακτικά και ερευνητικά προγράμματα του ΔΠΘ, του ΑΠΘ και του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Σήμερα είναι ακαδημαϊκή υπεύθυνη του τομέα Προσχολικής Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής του Μητροπολιτικού Κολλεγίου Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με το School of Education του University of East London. Οι ανακοινώσεις της και οι 60 και πλέον δημοσιεύσεις της διαπνέονται από τις αρχές, τις επιστημολογικές και μεθοδολογικές θεωρήσεις της Κοινωνικής Παιδαγωγικής, με έμφαση σε θέματα σύνδεσης οικογένειας και σχολείου, ποικίλων μορφών οικογενειακής οργάνωσης, εκπαίδευσης στα ανθρώπινα δικαιώματα, κοινωνικού φύλου και ενταξιακής εκπαίδευσης. Διδάσκει θεματικές ισότητας των φύλων σε προγράμματα επιμόρφωσης του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Μεταρρύθμισης. Από το 2011 είναι η Πρόεδρος της ΟΜΕΡ (Παγκόσμια Οργάνωση Προσχολικής Αγωγής) Θεσσαλονίκης.

Δρ. Σταγιόπουλος Πέτρος

Ο Πέτρος Σταγιόπουλος είναι Διδάκτωρ Ειδικής Αγωγής του Α.Π.Θ. Είναι απόφοιτος του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης και του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών του Α.Π.Θ. Μετεκπαιδεύτηκε στην Ειδική Αγωγή στο Διδασκαλείο «Δ. Γληνός» και είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στην «Ψυχοπαιδαγωγική παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» του Τομέα Ψυχολογίας και Ειδικής Αγωγής του Τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Α.Π.Θ. Υπηρέτησε τη γενική και την ειδική αγωγή και είναι σχολικός σύμβουλος. Το συγγραφικό και ερευνητικό έργο του στην ψυχολογία και την ειδική αγωγή περιλαμβάνει διδακτικά βιβλία και εκπαιδευτικό υλικό που αξιοποιείται στην εκπαιδευτική πράξη, δημοσιεύσεις άρθρων σε ελληνικά και σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά, δημοσιεύσεις και ανακοινώσεις σε ελληνικά και διεθνή συνέδρια. Έχει συμμετάσχει σε επιστημονικές και ερευνητικές ομάδες για θέματα ψυχολογίας και ειδικής αγωγής και σε προγράμματα εκπαίδευσης ενηλίκων.

Δρ. Χαριτάκη Γαρυφαλιά

Από το 2009 εργάζεται ως Μαθηματικός Ειδικής Αγωγής σε διάφορες δομές της δημόσιας δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (ειδικά σχολεία, τμήματα ένταξης και παράλληλη στήριξη). Παράλληλα, από το 2014 εργάζεται στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ως διδάσκουσα Μεθοδολογίας Έρευνας στη Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών του Μητροπολιτικού Κολλεγίου σε συνεργασία με το University of East London, στο πλαίσιο των Προγραμμάτων: BA (Hons) Early Childhood Studies, BA (Hons) Special Education & Master of Arts in Special Education Needs (MA SEN). Επίσης, εργάζεται από το 2017 ως μέλος Σ.Ε.Π. της Σχολής Ανθρωπιστικών Σπουδών του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου σε συνεργασία με το τμήμα Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Ακόμα, από το 2017 συμμετέχει σε ερευνητικό πρόγραμμα με τίτλο «Επίδραση της γνωστικής ανάπτυξης (βραχύχρονη μνήμη, εργαζόμενη μνήμη και επιτελικές λειτουργίες) στην ανάπτυξη της λογικομαθηματικής σκέψης. Μικρής κλίμακας διαχρονική μελέτη πειραματικών ομάδων παιδιών προσχολικής ηλικίας.» ως μεταδιδακτορική ερευνήτρια. Καθώς και ως μέλος ομάδας εργασίας στο πλαίσιο υλοποίησης του έργου «Ειδική Αγωγή-Μαθησιακές Δυσκολίες: Παρεμβάσεις στη Γλώσσα-Μαθηματικά» του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Έχει περισσότερες από 40 δημοσιευμένες ερευνητικές εργασίες σε ελληνικά και ξένα περιοδικά. Έχει λάβει μέρος ως ομιλήτρια σε συνέδρια αλλά και σε προσκεκλημένες διαλέξεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Τέλος, έχει διατελέσει μέλος οργανωτικών επιτροπών συνεδρίων, καθώς και επιτροπών κριτών στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Δρ. Χατζοπούλου Μαριάννα

Η Δρ. Χατζοπούλου είναι διδάκτωρ στον τομέα γλωσσολογίας Νοηματικών Γλωσσών (Πανεπιστήμιο Στοκχόλμης, τομέας Γλωσσολογίας Νοηματικών Γλωσσών).Ξεκίνησε τις σπουδές της στη Μαράσλειο Παιδαγωγική Ακαδημία το 1985, εξειδικεύτηκε στην εκπαίδευση του κωφού παιδιού και το 1996 πήρε το δεύτερο πτυχίο της από το Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Εκπαίδευσης στην Προσχολική Αγωγή (ΤΕΑΠΗ). Το 1989-1990 ειδικεύτηκε στη διερμηνεία της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας. Από το 1986 έχει υπηρετήσει ως ειδική παιδαγωγός σε Ειδικά Σχολεία Κωφών και άλλες δομές του Υπουργείου Παιδείας (ΚΕΔΔΥ). Από το 2011 είναι διευθύντρια στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Κωφών & Βαρηκόων Λυκόβρυσης-Πεύκης.Έχει διδάξει σε πρόγραμμα τα Μετεκπαίδευσης Ειδικής Αγωγής (1996-2009), στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Ανθρώπινα Δικαιώματα» κατεύθυνση Ειδικής Αγωγής του Τ.ΕΑΠΗ του Πανεπιστημίου Αθηνών (2000-2007) και σε πολλά προγράμματα εκπαίδευσης ενηλίκων και εξειδίκευσης εκπαιδευτικών.Με το Μητροπολιτικό Κολλέγιο Αθηνών συνεργάζεται από το 2000 και από το 2012 διδάσκει στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής του Κολλεγίου. Έχει συμμετάσχει σε Ευρωπαϊκά και παγκόσμια συνέδρια στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και έχει δημοσιεύσει σχετικά με την εκπαίδευση του κωφού παιδιού και την ανάπτυξη της γλώσσας σε περιοδικά και βιβλία. Έχει γράψειμια μονογραφή στα αγγλικά και το βιβλίο «Μπορώ και με τα Μάτια μου», στις εκδόσεις Καστανιώτη.

Καλκάκου Ελένη

Η Ελένη Καλκάκου μεγάλωσε στην Αθήνα. Αφού αποφοίτησε από το Αμερικάνικο Κολλέγιο Ελλάδος (Pierce College), συνέχισε τις πανεπιστημιακές της σπουδές στο τμήμα Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής Αθηνών (κατεύθυνση Γλωσσολογίας). Στα πλαίσια των σπουδών της, και ειδικότερα μέσα από την επαφή της με τα παιδιά, συνειδητοποίησε πως για να είναι αποτελεσματική στη δουλειά της και να μπορέσει να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις και τις ανάγκες του συνόλου των μαθητών, θα ήταν απαραίτητη η μετεκπαίδευση στις μαθησιακές ιδιαιτερότητες και αναπηρίες. Για το  λόγο αυτό συνέχισε τις σπουδές της στην Αγγλία, όπου έλαβε μεταπτυχιακό δίπλωμα στην Ψυχογλωσσολογία και Νευρογλωσσολογία (Πανεπιστήμιο Essex). Στη συνέχεια, επέστρεψε στην Ελλάδα και ολοκλήρωσε επιτυχώς διετές πρόγραμμα μετεκπαίδευσης και επαγγελματικής κατάρτισης με τίτλο «Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες – Δυσλεξία» από τον εκπαιδευτικό φορέα EDEXCEL. Λίγο αργότερα, παρακολούθησε μαθήματα της γραφής Braille στην Εθνική Ομοσπονδία Τυφλών και απέκτησε επάρκεια διδασκαλείας της. Έχει παρακολουθήσει αρκετά εκπαιδευτικά σεμινάρια, ενώ ολοκληρώνει το Mphil της στην Ειδική Αγωγή. Δουλεύει με παιδιά από τα φοιτητικά της χρόνια, είτε σε ατομικό επίπεδο είτε σε επίπεδο τάξης.

Κασιμάτη Μαρία-Χριστίνα

Η Μαρία-Χριστίνα Κασιμάτη είναι απόφοιτος του Τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία (ΤΕΕΑΠΗ) του Πανεπιστημίου Πατρών και κάτοχος Διπλώματος Μεταπτυχιακών Σπουδών στη «Μεθοδολογία της Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Έρευνας» από το UCL Institute of Education του Λονδίνου. Επίσης, αυτή την περίοδο είναι υποψήφια διδάκτορας του ΤΕΕΑΠΗ του Πανεπιστημίου Πατρών και η διδακτορική της διατριβή αφορά την «Περιβαλλοντική εκπαίδευση και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» στην προσχολική ηλικία.

Κοκκόση Αγγελική

Η Αγγελική Κοκκόση είναι παιδαγωγός και υποψήφια διδάκτωρ στο Τ.Ε.Ε.Α.Π.Η. του Πανεπιστημίου Πατρών. Είναι πτυχιούχος του Τ.Ε.Ε.Α.Π.Η. του Πανεπιστημίου Πατρών και έχει λάβει μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης στο ίδιο τμήμα στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Αγωγής με ειδίκευση στη «Διδακτική των Θετικών Επιστημών:Διδακτικές διαδικασίες, Εκπαιδευτικά προγράμματα, Αξιολόγηση και Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (Τ.Π.Ε.) στην Εκπαίδευση». Είναι καθηγήτρια στο Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών του Μητροπολιτικού Κολλεγίου στο Τμήμα των Παιδαγωγικών. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα άπτονται ζητήματα Εκπαιδευτικής-Σχολικής Ψυχολογίας και Παιδαγωγικών. Εργάζεται ως εργαστηριακός συνεργάτης σε προπτυχιακά μαθήματα στο Τ.Ε.Ε.Α.Π.Η. του Πανεπιστημίου Πατρών και ως εκπαιδευτικός σε δημόσια Ι.Ε.Κ. Έχει λάβει μέρος σε ελληνικά και διεθνή συνέδρια, ενώ έχει δημοσιεύει άρθρα σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά. Έχει διατελέσει γραμματέας και υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων στο Δ.Σ. του Περιφερειακού Συμβουλίου Δυτικής Ελλάδας και Πελοποννήσου της Ο.Μ.Ε.Ρ. (Organisation Mondiale pour l’Education Préscolaire- Παγκόσμιος Οργανισμός Προσχολικής Εκπαίδευσης).

Κωνστάντζου Κατερίνα

Η Κατερίνα Κωνστάντζου είναι πτυχιούχος του τμήματος Ελληνικής Φιλολογίας του Α.Π.Θ. με κατεύθυνση γλωσσολογίας, κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος στην Ψυχογλωσσολογία και Νευρογλωσσολογία από το University of Essex (UK) και διδάκτωρ Ψυχογλωσσολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών. Η διδακτορική της διατριβή με τίτλο «Κατάκτηση χρόνου και ρηματικής όψης: Ενδείξεις από πειραματικές δοκιμασίες παραγωγής και κατανόησης» εκπονήθηκε στο πλαίσιο του ερευνητικού προγράμματος «ΘΑΛΗΣ – ΕΚΠΑ – Γνωσιακή Επιστήμη: Μηχανισμοί πρόσληψης, οργάνωσης και αναπαράστασης της γνώσης» (επιστημονικός υπεύθυνος: Στέλλα Βοσνιάδου). Από το 2012 διδάσκει στον χώρο της μεταλυκειακής εκπαίδευσης. Έχει λάβει μέρος σε ελληνικά και διεθνή συνέδρια γλωσσολογίας και γλωσσικών διαταραχών, ενώ έχει δημοσιεύει άρθρα σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα σχετίζονται με την τυπική γλωσσική ανάπτυξη και τις αναπτυξιακές διαταραχές.

Λέτση Άννα

Η Άννα Λέτση σπούδασε παιδαγωγικά, ολοκληρώνοντας τις μεταπτυχιακές σπουδές της στις θετικές, φυσικές επιστήμες και τις διδακτικές τους. Μετεκπαιδεύτηκε στην ειδική αγωγή και σήμερα εκπονεί τη διδακτορική της διατριβή στη διδακτική των φυσικών επιστημών στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Είναι επιστημονική συνεργάτης του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης και ενεργό μέλος της ερευνητικής ομάδας ATLAS του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Ερευνητικές της περιοχές είναι η φύση της επιστήμης και των φυσικών επιστημών, η έρευνα στην παιδαγωγική επιστήμη, ο επιστημονικός και ψηφιακός γραμματισμός, ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού και διδακτικών στρατηγικών. Στο Μητροπολιτικό Κολλέγιο Θεσσαλονίκης διδάσκει μαθήματα στα προπτυχιακά προγράμματα της Προσχολικής Εκπαίδευσης και της Ειδικής Αγωγής.

Λιανού Βάσια

Η Βάσια Λιανού σπούδασε στο τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας με κατεύθυνση Ψυχολογίας στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές για εξειδίκευση στην αξιολόγηση και θεραπευτική παρέμβαση των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών για ένα ευρύ φάσμα ηλικιακών ομάδων στο Πανεπιστήμιο του Leeds, στην Αγγλία. (M.A. in Special Educational Needs) Έχει παρακολουθήσει πληθώρα επιμορφωτικών σεμιναρίων σχετικά με θεραπευτικές μεθόδους στην ειδική αγωγή, την παιδική ψυχοπαθολογία, την δημιουργική απασχόληση παιδιών και την συμβουλευτική γονέων. Δραστηριοποιείται στον χώρο της ειδικής αγωγής εδώ και οκτώ χρόνια, πραγματοποιώντας συνεδρίες ειδικής διαπαιδαγώγησης, προσφέροντας παράλληλη στήριξη σε μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και κάνοντας εισηγήσεις σε σεμινάρια για γονείς. Επίσης, τα τελευταία πέντε χρόνια είναι επιστημονική υπεύθυνη του προγράμματος ‘’Χαμόγελα’’ που στοχεύει στην ανάπτυξη των κοινωνικών δεξιοτήτων σε παιδιά και εφήβους με αναπηρία μέσα από εξωτερικά ομαδικά προγράμματα.

Σαμιωτάκη Δέσποινα

Η Δέσποινα Σαμιωτάκη είναι Πτυχιούχος του Τμήματος Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής & Ψυχολογίας, με κατεύθυνση Ψυχολογίας, του Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Είναι κάτοχος (με διάκριση) μεταπτυχιακού (M.Sc.) στην Προσωποκεντρική Συμβουλευτική (University of Strathclyde). Έχει εξειδικεύσεις στην επαγγελματική συμβουλευτική από το Κ.Ε.Α.Ε.Σ. & στην Ειδική αγωγή από το Παιδαγωγικό τμήμα Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Έχει συνεργαστεί με την Π.Ε.Ψ.Α.Ε.Ε. υποστηρίζοντας άτομα με ψυχοσυναισθηματικές δυσκολίες, με τα Κέντρα Συμβουλευτικής & Προσανατολισμού του Υπουργείου Παιδείας, καθώς και με το γραφείο διασύνδεσης του Τ.Ε.Ι. Πειραιά προσφέροντας συμβουλευτική υποστήριξη σε μαθητές &φοιτητές στα πλαίσια πρακτικής άσκησης. Έχει εργαστεί πολλά έτη στη δημόσια & ιδιωτική δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Συνεργάζεται & με το ΙΝΕΔΙΒΙΜ ως πιστοποιημένη εκπαιδεύτρια ενηλίκων σε προγράμματα διά βίου μάθησης στα αντικείμενα της Ψυχολογίας, της ελληνικής γλώσσας &του πολιτισμού. Διδάσκει σε μετανάστες. Εργάζεται ως σύμβουλος ψυχικής υγείας ιδιωτικά. Ασχολείται με την αρθρογραφία, τη συγγραφή, τη δημιουργική γραφή. Ενδιαφέρεται για την εφαρμογή της προσωποκεντρικής στην εκπαίδευση & εκπονεί έρευνα για τους Έλληνες του εξωτερικού. Είναι μέλος της Ε.Π.Β.Ε. & αντιπρόσωπος της επιτροπής συνεχιζόμενης εκπαίδευσης & μέλος της ΕΛ.Ε.ΣΥ.Π

Σβίρου Ευαγγελία

Η κα Ευαγγελία Σβίρου είναι απόφοιτος του Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (ΠΔΜ) και κάτοχος δύο μεταπτυχιακών διπλωμάτων εξειδίκευσης α) στις “Πολιτισμικές Σπουδές: Σημειωτικές Δομές και Πρακτικές”, και β) στις “Ψυχολογικές και Εκπαιδευτικές Προσεγγίσεις της Διαφορετικότητας (Ειδική Αγωγή)” του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών του ΠΔΜ. Έχει συμμετάσχει σε Συνέδριο Σημειωτικής με δημοσίευση και συνεργάζεται σε θέματα Τέχνης και Πολιτισμού με την καθηγήτρια Ιφιγένεια Βαμβακίδου. Επίσης, έχει συγγράψει τη μονογραφία(2012) «Ηλίας Βυζάντης (1910-1980)-Επιγραφές καταστημάτων στη Φλώρινα, μια συμβολή στην τοπική ιστορία», επιμέλεια Ι. Βαμβακίδου, Φλώρινα: ΑΝΦΛΩ (Αναπτυξιακή Φλώρινας Ανώνυμη Εταιρία). Σήμερα είναι διδάσκουσα στον τομέα Προσχολικής Εκπαίδευσης του Μητροπολιτικού Κολλεγίου Θεσσαλονίκης.

Σεβρής Κωνσταντίνος

Ο κος Κωνσταντίνος Σεβρής είναι Φιλόλογος με μεταπτυχιακή ειδίκευση στην Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία. ‘Έχει 10 έτη διδακτικής εμπειρίας σε μαθήματα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε φροντιστηριακό επίπεδο. Στο παρελθόν έχει εργαστεί ως ερευνητής Γλωσσολόγος στο Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας, στο έργο με τίτλο ‘Πύλη για την ελληνική γλώσσα και τη γλωσσική εκπαίδευση’. Η έρευνά του περιείχε απομαγνητοφώνηση συνεντεύξεων, διανομή ερωτηματολογίων και μελέτες περίπτωσης μαθητών. Το ερευνητικό του έργο συμπληρώνεται από συλλογή δεδομένων ως προς την έκταση αξιοποίησης των Νέων Τεχνολογιών στο Γυμνάσιο, καθώς και επιτόπια έρευνα για συλλογή και επεξεργασία διαλεκτικού υλικού. Κατέχει ερευνητικό έργο τριών δημοσιεύσεων σε συνέδρια σε Θεσσαλονίκη και Φλώρινα. Επίσης, έχει πλούσιο συμβουλευτικό και διδακτικό έργο μέσω συνεργασιών με διάφορα ιδρύματα, όπως στο σχολείο «Οδυσσέας» του ΜΑΚ.ΙΝ.Ε, όπου ανέλαβε τη διδασκαλία της Νέας Ελληνικής σε μετανάστες, πρόσφυγες και παλλινοστούντες. Στο πρόγραμμα αυτό κατήρτισε το σχεδιασμό και υλοποίηση προγράμματος γλωσσικών δραστηριοτήτων. Επίσης, πραγματοποίησε τη μετάφραση και επιμέλεια της «Σύγχρονης Παγκόσμιας Εγκυκλοπαίδειας Mondadori» στους τόμους Θρησκεία και Επιστήμη.

Σπηλιόπουλος Γρηγόρης

Ο Γρηγόρης Σπηλιόπουλος είναι Διδάκτωρ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου (ΕΚΠΑ) στην Εκπαίδευση των Επιστημών. Είναι κάτοχος M.Sc. στα Μαθηματικά από το Kansas University (KU), USA, και πτυχίου στα Μαθηματικά από το ΕΚΠΑ. Έχει εργαστεί, επί σειρά ετών, ως Πανεπιστημιακός βοηθός και στα δύο Πανεπιστήμια και υπήρξε Landis-Mitchell Fellow στο KU. Από το 1991, διδάσκει Μαθηματικά, Στατιστική, Μεθόδους Έρευνας, Επιχειρησιακή Έρευνα, και Ανάλυση Δεδομένων σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο. Διετέλεσε Διευθυντής της «Μοντεσσοριανής Σχολής Αθηνών – Μαρία Γουδέλη». Έχει εργασθεί σαν Σύμβουλος Επιχειρήσεων, καθως και σαν Σύμβουλος Έρευνας στην Γεν. Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας (ΓΓΕΤ). Το ερευνητικό του έργο έχει δημοσιευθεί σε σημαντικά ερευνητικά περιοδικά. Είναι μέλος του εργαστηρίου Επιστημολογίας και Εκπαίδευσης των Επιστημών του ΠΤΔΕ-ΕΚΠΑ και ιδρυτικό μέλος της Ελληνικής Εταιρείας Ιστορίας, Φιλοσοφίας, και Διδακτικής των Επιστημών. Από το εαρινό εξάμηνο του 2019 εργάζεται ως καθηγητής στο Μητροπολιτικό Κολλέγιο και διδάσκει «Researching Psychological worlds I & II», «Essential Information Systems», «Data Analysis & Decision Making» σε προπτυχιακά προγράμματα σπουδών των Σχολών Ανθρωπιστικών Επιστημών και Διοίκησης Επιχειρήσεων, καθώς και «Ερευνητικές Μεθόδους» στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών της Ψυχολογίας.

Σύρου Δήμητρα

Η Σύρου Δήμητρα είναι υποψήφια διδάκτορας στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου και υπότροφος του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών (Ι.Κ.Υ). Κατέχει μεταπτυχιακό δίπλωμα σπουδών (MSc.) στο πεδίο της Κοινωνιολογίας, και είναι πτυχιούχος «Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης» του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Εργάζεται στο Μητροπολιτικό Κολλέγιο, ως καθηγήτρια, στο Τμήμα Προσχολικής Αγωγής. Έχει εργαστεί, ως βοηθός καθηγητή, στα πλαίσια του Διεθνούς Μεταπτυχιακού προγράμματος MESPOM και ως εξωτερικός επιστημονικός συνεργάτης στα πλαίσια του προγράμματος επιμόρφωσης «Επικαιροποίηση Γνώσεων Αποφοίτων» (ΠΕΓΑ) του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Είναι συνεργάτης του Εθνικού Κέντρου Κοινωνικών Ερευνών (ΕΚΚΕ) και δραστηριοποιείται εθελοντικά αλλά και ως επιστημονικός σύμβουλος σε ΜΚΟ και έχει συμμετάσχει ως εισηγήτρια ελληνικά και διεθνή συνέδρια. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα αφορούν στην συνεργατική διαχείριση κοινόκτητων πόρων, στο ρόλο και στη δράση των ΜΚΟ. Έχει εργαστεί πάνω στα γνωστικά νοηματικά πλαίσια και στα κοινωνικά κινήματα. Πρακτικός αλλά και θεωρητικός τομέας ενδιαφέροντος συνιστά η υπεράσπιση των δικαιωμάτων του παιδιού και η εκπαίδευση στα ανθρώπινα δικαιώματα.

Τσανανά Μαρία

Η Μαρία Τσανανά γεννήθηκε στη Στρατονίκη Χαλκιδικής. Ολοκλήρωσε τις πανεπιστημιακές της σπουδές στο Τμήμα Φιλοσοφίας-Παιδαγωγικής-Ψυχολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Από το 1998 ως το 2002 εργάστηκε στον εκδοτικό οργανισμό «Ξυδάς», όπου ανέλαβε τη συγγραφή σχολικών βοηθημάτων των φιλολογικών μαθημάτων του Λυκείου. Το σχολικό έτος 2002-2003 εργάστηκε ως φιλόλογος στο Αριστοτέλειο Κολλέγιο Θεσσαλονίκης διδάσκοντας αντικείμενα της ειδικότητάς της, ενώ, παράλληλα, συνεργάστηκε και με Φροντιστήρια της Μέσης Εκπαίδευσης. Από το 2001 ως το 2006 εργάστηκε και σε σχολεία του Νομού Θεσσαλονίκης στο πρόγραμμα της Ενισχυτικής διδασκαλίας. Το ακαδημαϊκό έτος 2005-2006 παρακολούθησε το Πρόγραμμα εξειδίκευσης στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας «Σύγχρονες Εξελίξεις και Παιδαγωγική Πράξη», και, παράλληλα, εκπαιδεύτηκε στη γραφή Braille παρακολουθώντας μαθήματα στη Σχολή Τυφλών Θεσσαλονίκης. Από το 2006 ξεκίνησε να εργάζεται σε δομές της Ειδικής Αγωγής και, συγκεκριμένα, σε Τμήματα Ένταξης παιδιών με πρόβλημα όρασης σε σχολεία του Νομού Θεσσαλονίκης. Συνέχισε με περαιτέρω εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή ολοκληρώνοντας το 2009 το ετήσιο Πρόγραμμα εξειδίκευσης «Εκπαίδευση Ατόμων με πρόβλημα όρασης» στο Παν/μιο Μακεδονίας. Σε δομές της Ειδικής Αγωγής εργάστηκε μέχρι το σχολικό έτος 2012-2013. Το 2013 ολοκλήρωσε, επίσης, το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών του Ανοιχτού Πανεπιστημίου της Κύπρου με ειδίκευση στην «Ηγεσία και Εκπαιδευτική Πολιτική». Ορμώμενη από προσωπικά κίνητρα και αξιοποιώντας τις εξειδικευμένες γνώσεις στη Διοίκηση Εκπαιδευτικών Οργανισμών ασχολήθηκε με την οργάνωση και λειτουργία του Κέντρου Δια Βίου Μάθησης του Δήμου Αριστοτέλη, του τόπου καταγωγής της. Επίσης, το 2014-2015 εργάστηκε ως διοικητικό προσωπικό στο Κ.Ε.Κ. Μακεδονία με έδρα το Δήμο Αριστοτέλη. Η οργάνωση και αποτελεσματική λειτουργία των εκπαιδευτικών οργανισμών και, ιδίως, της Ειδικής Αγωγής αποτελεί το πεδίο των ερευνητικών της ενδιαφερόντων. Από το 2015 απασχολείται, ως διδακτικό προσωπικό, στο Μητροπολιτικό Κολλέγιο Θεσσαλονίκης , διδάσκοντας Ηγεσία σε Δομές της Ειδικής Αγωγής (Bachelor) και Κοινωνική Πολιτική για το παιδί και την Οικογένεια (Bachelor).

Τσαρακτσούδη Καλλιόπη

Η κα. Τσαρακτσούδη Καλλιόπη είναι απόφοιτος του τμήματος της Ελληνικής Φιλολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης με ειδίκευση στη Γλωσσολογία. Έχει ολοκληρώσει τις μεταπτυχιακές της σπουδές με τίτλο «Συναισθηματικές –Συγκινησιακές Δυναμικές στην Εκπαίδευση». Παράλληλα, έχει εξειδικευτεί στον κλάδο της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης και στην διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας.Έχει 13 έτη διδακτικής εμπειρίας σε μαθήματα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ενώ έχει εργαστεί σε Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης για παιδιά με Ειδικές Ανάγκες (ΚΔΑΠ-ΜΕΑ ) ως ειδική παιδαγωγός. Έχει συμμετάσχει σε διεθνές συνέδριο ως εισηγήτρια και έχει παρακολουθήσει πληθώρα διεθνών και ελληνικών επιστημονικών συνεδρίων. Συμμετέχει εθελοντικά σε δράσεις με κοινωνικό, εκπαιδευτικό και αθλητικό  περιεχόμενο. Σήμερα εργάζεται ιδιωτικά και διδάσκει στο Μητροπολιτικό Κολλέγιο Θεσσαλονίκης,  στον Τομέα των Ανθρωπιστικών Επιστημών στο Τμήμα της Προσχολικής Ηλικίας.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Πανελλαδική Γραμμή Ενημέρωσης

ΦΟΡΜΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ