Συγγραφή παραμυθιού από το Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης του Μητροπολιτικού Κολλεγίου
Προωθώντας τη διαδραστική μάθηση των φοιτητών μέσω της πρακτικής εξάσκησης, το Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης του Μητροπολιτικού Κολλεγίου προχώρησε στη συγγραφή ενός παιδικού παραμυθιού.
Το παιδικό παραμύθι με τίτλο «Οι περιπέτειες του Μάρτιν και της Χλόης στη μακρινή Αυστραλία» δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του μαθήματος «Παιδί, Κουλτούρα και Παγκοσμιοποίηση» του Μητροπολιτικού Κολλεγίου. Για τη δημιουργία της ιστορίας συνεργάστηκαν φοιτήτριες του 3ου έτους του προγράμματος σπουδών Προσχολικής Εκπαίδευσης, BA (Hons) Early Childhood Studies, του Μητροπολιτικού Κολεγίου στη Θεσσαλονίκης και στην Αθήνα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ Ή ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΕΔΩ
Ιδιαίτερη υπήρξε η συμβολή των φοιτητριών, Ηλιάνας Ζώη και Μαρίας – Βασιλικής Πλατάρου που επιμελήθηκαν τις κατασκευές, οι οποίες πλαισίωσαν την ιστορία και συνέγραψαν το ποίημα που περιλαμβάνεται στην ιστορία. Η σύλληψη της ιδέας και η τελική συγγραφή της ιστορίας πραγματοποιήθηκε από την καθηγήτρια του Τομέα Παιδαγωγικών του Μητροπολιτικού Κολλεγίου Θεσσαλονίκης, κα Καρατζούνη Κυριακή.
Η ιστορία ακολουθεί την καθημερινότητα ενός κοάλα (του Μάρτιν) στα δάση της Αυστραλίας, η οποία διακόπτεται όταν σταν 4α γενέθλιά του ξεσπά μια δυνατή φωτιά λόγω της συνεχώς αυξανόμενης θερμοκρασίας. Η Χλόη, το καγκουρό, καρδιακή φίλη του Μάρτιν, τον βάζει μέσα στο μάρσιπό της, ψάχνοντας για διαφυγή από τις φλόγες.
Το Τμήμα Προσχολικής Αγωγής του Μητροπολιτικού Κολλεγίου προωθεί τη συμμετοχή των φοιτητών σε δράσεις που προάγουν την εμπειρική γνώση και πρακτική εξάσκηση πάνω στις ρεαλιστικές συνθήκες του επαγγέλματος.
Το παραμύθι αποτελεί μια διδακτική ιστορία με επίκεντρο τη σημασία της προστασίας του περιβάλλοντος υπό την απειλή της κλιματικής αλλαγής. Μέσα από την ιστορία τονίζονται, ταυτόχρονα, σημαντικές αξίες όπως αυτή της φιλίας, της αλληλοβοήθειας και της ατομικής ευθύνης. Η ιστορία εμπλουτίζει τις γνώσεις των παιδιών για τα ζώα, τους φυτικούς οργανισμούς ,τις πηγές ενέργειας (ήλιος, φωτιά), καθώς και τις καταστροφικές συνέπειές τους (πυρκαγιά), τις καιρικές συνθήκες.
Προβλέποντας την ανάγκη για περαιτέρω διανοητική εξάσκηση των παιδιών, στο τέλος του παραμυθιού, έχουν συμπεριληφθεί δραστηριότητες που απαιτούν τη δημιουργικότητα και ευρηματικότητα του παιδιού. Οι δραστηριότητες αυτές είναι βασισμένες στην ιστορία του παραμυθιού και αφορούν σε κατασκευές και σε επιτραπέζιο παιχνίδι.
Στη δημιουργία του project συμμετείχαν επίσης:
- Ξ.Βουρουτζίδου, Ακαδ. Υπεύθυνη του BA (Hons) Early Childhood Education – Θεσσαλονίκη
- Κ.Καρατζούνη, καθηγήτρια στο BA (Hons) Early Childhood Education – Θεσσαλονίκης
- Ηλιάνα Ζώη και Μαρία-Βασιλική Πλαταρού, απόφοιτες BA (Hons) Early Childhood Education -Μαρούσι
Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι την εικονογράφηση και τη γραφιστική επιμέλεια ανέλαβαν εξ ολοκλήρου φοιτητές από τα αντίστοιχα τμήματα του ΙΕΚ ΑΚΜΗ.
Oops! We could not locate your form.